گرمازدگی در این استان رکورد زد 
کد خبر: ۳۱۸۶۴۹
تاریخ انتشار: 2024 July 12    -    ۲۲ تير ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۰

گرمازدگی در این استان رکورد زد 

مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: شدت گرمای ناشی از افزایش دمای هوا باعث افزایش شمار بیماران مرتبط با گرمازدگی در این استان در مراجعه به اورژانس ۱۱۵ افزایش شده است.
 به گزارش تابناک باتو به نقل از ایرنا مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: شدت گرمای ناشی از افزایش دمای هوا باعث افزایش شمار بیماران مرتبط با گرمازدگی در این استان در مراجعه به اورژانس ۱۱۵ افزایش شده است.
 
سید حسین موسوی اظهار کرد: براساس گزارش هواشناسی دمای هوا در عمده شهرهای این استان بالای ۴۰درجه است که این امر نیازمند مراقبت بیشتر مردم برای پرهیز از حضور در بیرون از منزل است.
 
گرمازدگی در این استان رکورد زد 
 
وی افزود :در این شرایط به سالمندان، مادران باردار، کودکان، افراد دارای بیماری مزمن از جمله بیماران قلبی و عروقی، فشار خون، دیابت و تیروئید برای پیشگیری از گرمازدگی هشدار داده می شود.
 
موسوی ادامه داد: شدت دما باعث گرمازدگی در بین مسافران نیز شده است.
 
وی تصریح کرد: گرمازدگی از جمله فوریت‌ها است که نیاز به اقدامات فوری و پیشگیرانه دارد و در این راستا وقتی دمای بدن به 38.5 درجه می‌رسد فرایند گرمازدگی آغاز می‌شود.
 
موسوی، رسیدن دمای بدن به بالای 40 درجه را نشان از گرمازدگی شدید دانست و بیان کرد: در این شرایط می‌تواند عواقب ناخواسته‌ای برای فرد گرمازده ایجاد کند.
 
وی گفت: شاغلان در نانوایی‌ها، مشاغل جوشکاری، ورزشکاران ،کارگران، پاکبانان، کسانیکه در محیط آزاد و زیر نور خورشید فعالیت می‌کنند گروه های در معرض گرما زدگی هستند.
 
و ی تصریح کرد: در ساعات 11 تا 16 در اوج گرما برای جلوگیری از گرمازدگی باید خیلی مراقب بود و افراد یاد شده فعالیت‌های خود را در ساعت اوج گرما کاهش دهند .
 
موسوی ادامه داد: در این راستا پوشش لباس بسیار مهم است و بهتر است از لباس‌های گشاد و رنگ روشن استفاده شود.
 

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی بوشهر همراه داشتن نوشیدنی خنک را یک ضرورت دانست و تأکید کرد: محیط‌های محبوس و بسته باید دارای سیستم تهویه و خنک کننده باشد و قرار گرفتن افراد گرمازده در مقابل وزش باد و پنکه یکی دیگر از راهکارهای مهم است.

 

آخرین اخبار